Isnin, 12 Disember 2011

Dunia Siber

Kemunculan dunia siber membuka satu lagi ruang bagi syaitan menyesatkan manusia. Dengan hanya duduk di rumah, lelaki dan perempuan dapat berdua-duaan sambil berbual-bual dan bermesra tanpa dilihat oleh orang lain.
Berdua-duan di alam siber sama bahayanya dengan berdua-duan di taman bunga atau di waterfront. Kedua-dua perbuatan itu dapat membawa kepada maksiat zina dan yang sewaktu dengannya. Kononnya dengan klik sana dan klik sini tulis itu dan tulis ini sebagai satu bentuk penghargaan kepada keindahan ciptaan Tuhan khususnya ditujukan buat wanita. Sedangkan hal ini adalah perbuatan yang melemahkan iman. Kesannya, jiwa jadi kacau, lesu dan tidak keruan.







Awas dengan aktivisme berdua-duaan di alam siber. Aktiviti ini memungkinkan denyut 'zina hati', ditakuti tergelincir ke dalam jurang maksiat yang lebih besar beserta kemurkaan Allah.
Elakkan diri daripaada berdua-duaan di tempat sunyi, disebabkan syaitan berusaha ke arah maksiat yang lebih besar. Bagi jalan yang lebih selamat, segerakan nikah! 


sumber:blog kakak 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...