Khamis, 21 April 2011

Friend 4 ever,InsyaAllah


  Ketika di dalam kelas saya rasa diri saya teruk sebab suasana kelas,iaitu rakan yang mengata rakan,mengumpat dan bergelak ketawa,saya merasakan bila bersama mereka iman suma dOwn..
saya cube mencari rakan yang tidak ikut sertai dengan mereka..Alhamdulillah jumpa..
tapi orangnya xpakai tudung..emm walaupun dia xpakai tudung,dia sangat baik.,lemah lembut.,
cantik.,dan sangat memahami diriku..semasa di dalam kelas dia berkata dengan saya jannah mulai hari ni
kta duduk sesama ea..saya menjawab "ok".. kawan sekelasku datang ke tempatku namanye arbiah 
dia cakap salam ustzh..dan mengejek-ngejek pakaian yang sedang saya pakai..saya tunggu sampai dia dah abis bercakap saya cakap"dah abis!"..dia masih trkaku dihadapanku..temanku berkata"ko ni suka sakit an ati dye dan kutuk2 dye xbaik ar!!"saya trkejut melihat dia memarahi arbiah,selalunya dia orang yang lembut..
saya cube bertanye kepada temaku itu namanya raihan"aik asal tetiba emO kat biah"dye menjawab "xkan kita nak biarkan ko dingata-ngatakan"aku tersenyum..:) 
  lepas rehat...anis memberi tahu kepadaku bahawa pencil bOx saya kena selOngkar..orang itu tinggalkan sebatang pencil jek..saya merasa sedih sesangat..raihan masuk ke kelas selepas habis brtugas.dia brtanye kepadaku nape ni?saya mnjawab tengOklah pencil bOx kte..dia kata "xpe kita share pen ea"..padahal dia bawak sebatang pen saja..kami bertukar2 mengunanya..saya sangat simpati,ada juga kawan sebaik ini..syukur sesangat..dan raihan selalu baek up saya kalau kengkawan mempersalahkanku..
kalau cikgu tiada di dalam kelas suma murid membuat bising..kalau perempuan membuat kelakar..dan ketawa mengalahkan lelaki..saya dan raihan duduk jek  berbual sambil membuat kerja raihan brkata"biarkan dia orang..xpayah layan..."kekadang saya terikut dengan perbuatan mereka jikalau raihan tidak hadir..

Alhamdulillah Ya Allah kau jumpakan aku rakann sebaik dia..dan muda-mudahan di suatu hari nanti dia akan menutup aurat dan mengerjakan solat..


2 ulasan:

  1. alhamdulillah.. Allah bagi adik hadiah! hehe
    bersahabat baiklah dengan dia, dalam masa sama balaslah kejahatan dengan kebaikan=)
    moga2 nanti dengan akhlak adik, dia akan jd macam adik..inshAllah~

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...